Veste bună pentru Moldova de pe ambele maluri ale Prutului: Se pregătesc cele mai mari investiții în poduri rutiere
Câștigătoarea contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate al patru noi poduri rutiere peste râul Prut, a fost desemnată firma SC LIKE CONSULTING SRL, anunță Secretarul de Stat din cadrul Ministerului Transporturilor din România, Irinel Ionel Scriosteanu. Aceste investiții strategice vor conecta mai bine România și Republica Moldova, asigurând o infrastructură modernă și eficientă de transport.
Podurile vor fi construite în următoarele locații:
- Podul Stânca (RO) – Costești (MD): situat în județul Botoșani și Raionul Rîșcani, la sud de actualul punct vamal DN29E.
- Podul Bumbăta (RO) – Leova (MD): în județul Vaslui și Raionul Leova.
- Podul Fălciu (RO) – Leca (MD): localizat între județul Vaslui și Raionul Cantemir.
- Podul Răducăneni (RO) – Bărboieni (MD): amplasat în județul Iași și Raionul Nisporeni.
Bugetul alocat este de 1.100.000 RON fără TVA pentru fiecare lot, cu finanțare din bugetul de stat din România, iar termenul pentru finalizarea studiului este de 12 luni.
Prin aceste investiții se urmărește construirea de poduri noi, drumuri de legătură cu infrastructura existentă și puncte de control la frontieră. Proiectul va aduce beneficii semnificative, inclusiv eliminarea blocajelor din punctele de frontieră, creșterea capacității de transport, conectarea Republicii Moldova la rețelele europene de transport TEN-T și facilitarea transportului de mărfuri spre Portul Constanța.
Aceste inițiative fac parte dintr-un plan amplu de dezvoltare regională, care include reabilitarea podurilor existente, precum Galați–Giurgiulești, Albița–Leușeni, Sculeni–Sculeni și Oancea–Cahul, și construirea primului pod de autostradă peste Prut între Ungheni (RO) și Ungheni (MD), parte a Autostrăzii Unirii #A8.
Construcția acestor poduri reprezintă un pas important în modernizarea infrastructurii și întărirea relațiilor dintre România și Republica Moldova.