DOC// Încălcări de procedură și deficiențe ale managementului financiar în Primăria Ialoveni – raportul Inspecției Financiare. Partea II
Continuam prezentarea, în cel de al doilea articol, a neregulile depistate de Inspecția Financiară la Primaria Ialoveni. În baza Prescripției emise de inspecție, despre deficiențele managementului financiar. Primul articol îl puteți citi AICI.
Bugetul orașului aprobat cu întârziere
Contrar Legii privind finanțele publice, care prevede că bugetului orașului pentru anul viitor se aprobă cel târziu până la data de 10 decembrie, mai mulți ani la rând acest termen a fost încălcat.
Pentru anul 2016 bugetul a fost aprobat cu întârziere de 48 zile calendaristice.
Pentru anul 2017 bugetul a fost aprobat cu întârziere de 17 zile calendaristice.
Pentru anul 2018 bugetul a fost aprobat cu întârziere de 3 zile calendaristice.
Pentru anul 2020 bugetul a fost aprobat cu întârziere de 10 zile calendaristice.
Casarea de bunuri în lipsa deciziilor Consiliului orășenesc Ialoveni
Inspecția Financiară a depistat că administrația Primăriei Ialoveni, în lipsa deciziilor Consiliului orășenesc Ialoveni, în perioada anilor 2016-2020, a decontat mijloace fixe, uzate 100%, cu valoarea inițială în sumă totală de 689 mii 600 lei.
Nu este dusă evidența lemnului de foc
Deșeurile recuperabile (lemn de foc) care urmau să fie obținute de casarea (decontarea) mijloacelor fixe n-au fost apreciate cantitativ și valori și n-au fost reflectate în evidența contabilă a Primăriei Ialoveni.
Ratări de bani din arenda terenurilor publice
De către factorii de decizie ai Primăriei Ialoveni n-au fost întreprinse toate măsurile de rigoare pentru încasarea integrală a sumelor de la arenda terenurilor proprietate publică, în sumă totală de 108 mii 800 lei
Va urma